سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من یک خبرنگارم با کلی دغدغه ...
دوشنبه 93 آذر 3 :: 12:2 صبح :: نویسنده : اعظم وثوقی

مصاحبه با آیت الله گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری

آقا که کلمات برجسته و استراتژیک دارند فرمودند گرچه به ظاهر بیداری اسلامی را متوقف کردند ولی هرگز متوقف نخواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ رییس دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در خاکریز اول مبارزه با تروریسم است، صحبت های متناقض آمریکایی ها درباره داعش را بی اهمیت دانست.

«حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی» در پاسخ به سؤالی درباره اظهارت اخیر «کیسینجر» مبنی بر این که ایران از داعش خطرناک تر است و نیز موضع رسمی دولت آمریکا که در تناقض با سخن کییسنجر، ایران را در فهرست کشورهای قرارداده است که با همکاری آنها علیه داعش اقدام نماید، گفت: اصلاً به این حرف ها اهمیت ندهید. آمریکایی ها گیج هستند و خودشان هم نمی دانند چه می گویند.

ایشان که با خبرنگار ابنا گفتگو می کرد ادامه داد: اکنون همه می دانند که جمهوری اسلامی ایران در خاکریز اول مبارزه با تروریسم است و در این راه، از همه چیز خود می گذرد؛ زیرا جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم است و طی این سی و چند سال بعد از پیروزی انقلاب، شهدا و خسارات زیادی را از ناحیه ترور متحمل شده است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ابنا مبنی بر اینکه با توجه به اتفاقاتی که در یمن، پاکستان، بحرین و سایر کشورهای اسلامی در حال رخ داده است، آینده بیداری اسلامی را در منطقه چگونه می بینید، اظهار داشت: آقا که کلمات ایشان برجسته و فرمایشات ایشان استراتژیک است در این باره فرمودند: "گرچه بظاهر بیداری اسلامی را متوقف کردند ولی این حرکت هرگز متوقف نخواهد شد". یک نمونه از صدق فرمایش رهبریر، یمن است.

محمدی گلپایگانی با اشاره به حرکت اخیر حوثی های یمن گفت: چه کسی فکر می کرد «آقای سید عبدالملک» این چنین قدرتی داشته باشد و بتواند میلیون ها نفر را جلب و جذب کند و الان این حرکت بزرگ را در یمن رهبری می کند. این ناشی از همان بیداری اسلامی است.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آینده حرکات تکفیری ها در جهان اسلام را چگونه می بینید، با لبخند پاسخ داد: بسیار روشن است؛ إن الباطل کان زهوقا.

ایشان همچنین درباره برگزاری "همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین" گفت: این یک ضرورت است که جمهوری اسلامی ایران آن را احساس کرده است. لذا مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی متصدی این کار شده است. این اجلاس، شروع خوبی بود و با استقبال خوب علماء مواجه شد. انتظار آن را داریم که در دوره های بعدی با حضور تعداد بیشتری از علماء برگزار گردد.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: خطرات زیادی امروز مسلمانان جهان را تهدید می کند؛ مانند خطر تکفیری ها که بسیار جدی است و مطمئناً اینها آلت دست رژیم صهیونیستی هستند. بنابراین لازم است که تضارب آرایی انجام شود و علمای اسلام هر کدام در منطقه خود روشنگری هایی انجام بدهند و این تبادل افکار را به مسلمانان منتقل کنند. این کار در تغییر افکار مسلمانان و رفع این احساس خطر جدی که وجود دارد، بسیار موثر است.
وی تأکید کرد: هم اکنون مهمترین ضرورت برای جمهور امت اسلامی، اتحاد و یکپارچگی و یک زبانی در برابر دشمنان مشترک است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگار ابنا که جویایی احوال مقام معظم رهبری شد گفت: هیچ نگران نباشید؛ هیچ نگران نباشید. فقط از خداوند می خواهیم که به ایشان شفای عاجل بدهد.

گفتگو: اعظم امیروثوقی



موضوع مطلب :



درباره وبلاگ


من یک خبرنگارم ...
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 106115